۲۷ آبان ۱۴۰۰

اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات دیدن و سپس در نشست صمیمانه با وزیر و معاونان وزارت ارتباطات شرکت کردند.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه از مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات دیدن و سپس در نشست صمیمانه با وزیر و معاونان وزارت ارتباطات شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه، اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از برنامه‌های وزیر ارتباطات برای ایجاد دسترسی همگانی به ارتباطات پایدار و پر سرعت گفت: مجلس برای حمایت همه‌جانبه از اجرای طرح‌های کلان وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به منظور تحقق شبکه ملی اطلاعات آمادگی دارد.

وی افزود: در صورت نیاز برای تسریع در اجرای کلان‌پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات مخصوصا استقرار دولت هوشمند، با اختصاص بودجه بیشتر از شما حمایت می‌کنیم و شما هم تلاش کنید زمان اجرای این طرح‌های کلان را کاهش دهید.

در این جلسه سایر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز نظر خود را درباره برنامه های کلان وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم و مشکلات برخی از مناطق بیان کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ابتدای این نشست ضمن تببین راهبردها و برنامه های کلان وزارت ارتباطات در دوره جدید، با تأکید بر ضرورت تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت گفت: برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم کشور به شبکه پرسرعت، امن، پایدار و ارزان باید نهضت فیبرکشی در کشور راه بیفتد.

وی ادامه داد: در چهار سال آینده دو راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال خواهد شد. نخستین راهبرد، توسعه دسترسی‌ به شبکه پرسرعت و راهبرد دوم توسعه انواع خدمات فناورانه‌پایه برای عموم مردم خواهد بود. وی راهبرد دولت سیزدهم را استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای تسهیل امور، مبارزه با فساد و افزایش کارایی دولت دانست و افزود: ما باید طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم.

دیدگاهتان را بنویسید