از تردد غیرضروری خودداری کنید

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۷ کلانشهر/از تردد غیرضروری خودداری کنید

سازمان هواشناسی نسبت به پایداری جو و آلودگی هوای ۷ کلانشهر از فردا (۲۷ آبان ماه) هشدار داد.

 در هشدار زردرنگ هواشناسی آمده است: افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پنجشنبه (۲۷ آبان ماه) برای شهرهای تبریز، ارومیه، تهران و کرج، جمعه (۲۸ آبان ماه) برای شهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز، ارومیه و اصفهان و شنبه (۲۹ آبان ماه) برای شهرهای تهران، کرج، اراک، مشهد و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه‌های حساس و رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، خودداری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تا حد امکان ، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید